Blog met blogtips

Arie forever

Arie forever

Hoewel het het oudste, beste en meest bewezen format is, zijn er nog steeds mensen die bezwaren maken tegen de Kijk Verder
Arie recept

Recept voor een goed verhaal

Wat is het recept voor een goed verhaal? Of je het vertelt op een lezing, gebruikt voor een rapport, offerte, Kijk Verder
focus

Focus: “Het gaat niet over mij, dus ik lees het niet”

"Gelukkig, geen Nederlanders onder de slachtoffers in Nice." "Was er iemand bij die je kent? O, gelukkig maar." Bij aanslagen Kijk Verder
creatief schrijven

Creatief schrijven: één ding tegelijk

Niemand, nee echt niemand, kan twee dingen tegelijk - zelfs jij niet. Briljante mensen kunnen heel snel schakelen, zoals Joop Kijk Verder
pakkende titel

Pakkende titel: 15 strategieën

Een pakkende titel belooft, prikkelt, daagt uit en activeert. Maar hoe maak je zo'n titel? Probeer het eens aan de hand Kijk Verder
privacy

Privacy in je bedrijfsblog

Hoe respecteer je de privacy van klanten in een casus? Op mijn blogcafé krijg ik vaak vragen over privacy. Blogcafés Kijk Verder
lange zinnen met tangconstructies

Lange zinnen tonen minachting, geen intelligentie

Je bent niet slim als je online lange zinnen schrijft  Je denkt misschien dat je intelligent overkomt als je lange zinnen Kijk Verder
verveel je bloglezer niet

Verveel je bloglezer niet!

Het ergste is een verveelde bloglezer Het ergste wat je online kan overkomen is een verveelde bloglezer. Want die klikt Kijk Verder
content van anderen

Content van anderen en de risico’s ervan

Betaalde content van anderen Het is zo gemakkelijk: content van anderen inkopen. Een schrijver inhuren die zich inleest in je Kijk Verder
zoekwoord

Zoekwoorden: hoe zet je ze in voor een betere vindbaarheid?

Goede inzet van zoekwoorden leidt tot meer nieuwe klanten Wil je nieuwe zakelijke klanten werven? Dan gebruik je zoekwoorden. Als Kijk Verder
bloggen voor jou

Is bloggen voor jou?

Bloggen voor je bedrijf Bloggen is een fantastische manier om online de aandacht te krijgen die je verdient. Maar niet Kijk Verder
Cruijff

Cruijff en zijn taal: Cruijffiaans voor bloggers

'Is dat Cruijff?' Een van de moeders wijst naar de tekening van mijn peettante voor mij. Zo'n meisje in ondergoed Kijk Verder
doelgroep

Doelgroep bereiken? Verdiep je in zijn verhaal

Je doelgroep is vooral geïnteresseerd in zichzelf Je denkt dat je website er is om je bureau te presenteren, maar Kijk Verder
onderwerpen voor je blog

52 onderwerpen voor een aantrekkelijk artikel

52 onderwerpen Vind je het lastig om elke week nieuwe onderwerpen te verzinnen om over te schrijven? Ik durf hier Kijk Verder
mailing

Mailing of spam?

Elke week een mailing? Worden ze niet gek? Elke week een blogartikel met een mailing? Waar haal je het vandaan? Kijk Verder
challenge

Challenge voor bloggers, mét ondersteuning

Challenge? Uitdagingen genoeg Bloggen is leuk, maar het zou niet elke week moeten zijn. De Blog Challenge 2016 is van Kijk Verder
knal champagne

Begin met een knal

Begin met een knal Vuurwerk dat de vonken ervan afspatten! Zo begin je een succesvol blogbericht. Meteen met de deur Kijk Verder
verwende websitebezoekers

Websitebezoekers en hun 7 zonden

Websitebezoekers zijn de ergsten Je websitebezoekers zijn de ergste mensen die er zijn. Ze komen niet en als ze al Kijk Verder
concreet

Concreet verhaal raakt je lezer

Schrijf concreet Het ergste zijn de hoogopgeleiden. De intelligentia. Die ervoor doorgeleerd hebben. De abstracte formuleringen komen gortdroog hun mond Kijk Verder
stellig

Stellig & stevig: doe wat ik zeg!

Professioneel stellig is beter dan aardig Stellig en stevig moet een professioneel verhaal zijn. Met voorzichtige, vriendelijke en vage boodschappen Kijk Verder

Intro’s die knallen voor meer lezers op je blog

Waarom komt er niemand op je website om je blog te lezen? Laat staan dat ze commentaar achter laten, je Kijk Verder
Amelia Earhart: hij of zij

Hij of zij: wat maakt het uit?

Professionele grote bedrijven doen het, beginnende zzp'ers, liefhebbende ouders en supermarkten: ze bieden je te veel tegelijk aan. Daar krijg Kijk Verder
mistvertand over moeilijke woorden

Intelligente doelgroep? Houd het simpel

Niemand denkt dat je slim bent als je moeilijk doet. In tegendeel. Er heerst een hardnekkig misverstand onder hoogopgeleiden, specialisten, deskundigen Kijk Verder
meer klanten

Meer klanten met je website deel 2

Reclame werkt niet meer en online duw je je klanten ook niet zomaar een paar consultants door de strot. Net Kijk Verder
resultaat van je website

Resultaat van je website – de wetenschappelijke methode

'Leuk hoor, zo'n website. Maar wat levert het nou op? Ik wil gewoon resultaat zien.' Dat hoor ik regelmatig van Kijk Verder
meer succes

24x meer succes: de meestgestelde vragen

Wat is het allerbelangrijkste voor jou om meer succes online te krijgen? Welke vraag brandt op je lippen? Waar kan Kijk Verder
misverstanden over bloggen

17 misverstanden over bloggen

Waarom zou ik je lastigvallen met fouten en misverstanden? Omdat ik deze misverstanden over bloggen echt dagelijks tegenkom. En ik hoop dat ik Kijk Verder
content die geen tijd kost

15x content die geen tijd kost

Content van waarde kost tijd. Soms ben ik een halve dag bezig met een blogartikel. Het moet gewoon goed zijn, Kijk Verder
video over content

Content is king volgens Merijn Kegel

Vandaag een gastblog in de vorm van een video van Merijn, eigenaar-directeur van Webalist. Ik werk veel met hem samen. Kijk Verder
fouten in je blog

16 blogfouten die je echt niet moet maken

Ben je lekker op gang met je blog, krijg je nog steeds niet de score die je wil. De gebruikelijke Kijk Verder

12 quick wins voor je website

'Ja hoor eens, we hebben net onze website helemaal opnieuw ingericht, dan gaan we dat niet opnieuw omgooien. Daar hebben Kijk Verder
doelgroep

Je doelgroep: blog voor niet meer dan één persoon

Als jij je doelgroep niet kunt benoemen met één vertegenwoordiger, kun je beter stoppen met bloggen. Schrijf je blog vanuit je Kijk Verder
waarde

Inhoudelijk artikel of blog? Het grootste misverstand van bloggen

'Wat ik te vertellen heb is echt inhoudelijk. Dat is niet iets voor een blog.' Op mijn blogcafé bij een Kijk Verder
Arie

Template van Arie voor een wervend artikel

Een beetje ondernemer weet zo langzamerhand wel dat bloggen de beste manier is om websitebezoekerse om te zetten in betalende klanten. In Kijk Verder
blog

Inspiratie: 28 tips om een wervende blogpost te schrijven

Elke week op commando een wervende blogpost schrijven die je doelgroep leest, deelt en waarop ze reageren, liefst met het Kijk Verder
video pitch

Videopitch? Mij niet gezien! En 8 tips waarmee je het toch durft…

Bloggen is niet meer genoeg. Je moet tegenwoordig ook een videopitch doen. Ja hallo! Ik ben schrijver en ik doe niet Kijk Verder
bank

Aandacht: Waarom de bankcommissaris het nooit kan uitleggen

Waarom denk jij dat jij je doelgroep wel iets uit kunt leggen, terwijl je ziet dat die commissaris van ABN Kijk Verder
beeld of tekst

Tekst of beeld: hoe neem jij informatie op?

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, zeggen ze. Of toch niet? Dit filmpje van anderhalve minuut bevat 211 woorden Kijk Verder
Wat kun jij leren van super-bloggers Nisandeh Neta en Amanda Palmer

Wat kun jij leren van super-bloggers Nisandeh Neta en Amanda Palmer

Wat kun jij leren van super-bloggers Nisandeh Neta en Amanda Palmer? Na ruim drie jaar bloggen (ik begon januari 2012) Kijk Verder
regels

Vaktaal: Hoe leg jij het je doelgroep uit?

Vaktaal: Hoe leg jij het je doelgroep uit? Klanten, ze snappen ook niks! Alles moet je ze uitleggen. En dat Kijk Verder
zoekmachines

Zoekmachines: het geheim ontsluierd voor wie durft

Zoekmachines bepalen je omzet, zo lijkt het wel. 'Hoe scoor ik op SEO?' en 'Hoe bepaal je keywords?' vragen klanten mij Kijk Verder
stappenplan

Hoe zorg je dat je website iets oplevert? Een stappenplan

Heb jij een website? Hoeveel heeft je die gekost? Wat zijn de jaarlijkse kosten van je website? En hoeveel levert Kijk Verder
plan

Realiseer je plan dit jaar nog!

Realiseer je plan dit jaar nog! Heb jij je doelen voor 2015 helder? Weet jij wat je wilt bereiken? Zie Kijk Verder
kerst

Geef betekenis aan je blog – een kerstgedachte

Eigenlijk is bloggen een prachtige vervulling van de kerstgedachte. Denk eens een keer niet aan jezelf, geef zonder er iets Kijk Verder
Facebook

Hoe begin je op Facebook?

Facebook lijkt zo aantrekkelijk. Totdat je erop zit. Mensen die mij vragen Hoe begin ik op Facebook, antwoord ik: Doe Kijk Verder

Hoe schrijf je een wervende webtekst?

Wervende webteksten zie ik zelden. De meeste blogs gaan helemaal nergens over. Vooral zakelijke blogs. Een beetje over de producten Kijk Verder
idee

Hoe vind je nieuwe ideeën voor je blog?

Blogartikelen om je te helpen met nieuwe ideeën voor je blogartikelen Misschien dat mijn tags, categorieën of titels niet duidelijk Kijk Verder
tolstoi verhalen

3 tips voor een verleidend verhaal

Succesverhalen zijn saai. Tolstoi schreef in de wereldberoemde openingszin van Anna Karenina: 'Alle gelukkige gezinnen lijken op elkaar, elk ongelukkig gezin Kijk Verder
drwoe-eddy-cline-blogbijbel-haarlem-afbeeldingen-bloggen- klein

Hoe zet je afbeeldingen succesvol in voor je blog?

Wist je dat een social media post met een afbeelding tweehonderd procent vaker geliked wordt dan een post zonder afbeelding? Kijk Verder
planning

Een blogplan voor 12 maanden – de shortcut

Ben je zo iemand die eerst de doos uitpakt en pas als je na uren puzzelen en twee explosies de Kijk Verder
schrijven

Social media wint van porno. Waarom zou ik nog bloggen?

'Bloggen levert toch niet meer op dan Facebooken, Twitteren of Linken?' denken veel van mijn klanten voordat ze bij mij Kijk Verder
bloggen

Bloggen of social media? Doe het tegelijk!

'Ik blog al op Pulse van LinkedIn' hoor ik wel eens. LinkedIn nodigt je uit met 'Share an update'. Volg belangrijke Kijk Verder
vragen

Bloggers: de 12 meest gestelde vragen

Je weet dat bloggen het meest effectieve, goedkoopste en gemakkelijkste marketing tool is, maar het werkt nog niet zoals je Kijk Verder
nieuwe media

Nieuwe media: wat is er zo nieuw aan?

Het grootste verschil tussen oude reclame en nieuwe media is… Nee, laat ik eerst een voorbeeld geven. Goed doel Met Kijk Verder
les

Taal: als ze het maar snappen

Irritant, zo'n schooljuf die je de les leest over taal. Wat maakt dat nou uit? Als ze het maar snappen. Kijk Verder
mail

Content: wat is de beste strategie voor je bedrijf?

Content, content, content: als je maar inhoud produceert op het internet, daar gaat het om. Je hebt een website, een Kijk Verder
klanten

5 dingen die jij direct kunt doen voor meer klanten

Kun jij je permitteren onvindbaar te zijn voor je klanten? Hoe kom jij aan nieuwe klanten? Heb je daar een Kijk Verder
held

Ben je goed in seks?

Waar ben je goed in? Jouw antwoord hangt af van wie het vraagt. Als je geliefde het vraagt, maak je Kijk Verder
ada Lovelace

Hoe vertel jij hoe goed je bent?

Ben jij goed? Denk je wel eens: 'ze wéten niet eens hoe goed ik ben!' Dan heb ik dit bericht Kijk Verder
Marie Curie

10 tips voor nog veel meer blogberichten

Na mijn eerste skiles zat ik onder de blauwe plekken en waren mijn benen verzuurd. Huilend belde ik mijn vader, Kijk Verder
blogbericht

Hoe schrijf ik mijn eerste blogbericht?

Natuurlijk hoef ik je niet meer te vertellen dat een website met een blog 55% meer bezoekers heeft dan zonder. Kijk Verder
markt

Hoe schrijf je een authentiek blogbericht?

'Hoe schrijf je een authentiek blogbericht?' vragen mensen mij vaak. Mijn antwoord is altijd een verhaal. Vandaag vertel ik het Kijk Verder
SEO for humans

Hoe maak je je blog prettig leesbaar? 15 tips SEO for humans

De vorige keer heb ik je tips gegeven om je blog vindbaar te maken met zoekmachines. Maar mensen hebben ook Kijk Verder
vindbaarheid

Verbetert bloggen je vindbaarheid? Check het zelf!

‘Daar doe ik niet aan’ hoorde ik laatst op een verjaardag een ondernemer mompelen, toen ik naar zijn website vroeg. Kijk Verder
knal

Meer leads met je blog

Sleur je lezer aan zijn haren je blog binnen. Overweldig hem met een bak vol ontploffend vuurwerk. Laat hem schrikken Kijk Verder
metafoor

Hoe verzin je een metafoor voor je blog?

Ze hadden mij weer eens voor het blok gezet! Op een blogworkshop die ik gaf kreeg ik een vraag die Kijk Verder
ingrediënten

De vijf (+1) geheime ingrediënten van een goede blog

Bloggen is echt niet moeilijk, als je maar een paar dingen in de gaten houdt. Wat zijn de geheimen van Kijk Verder

10 regels om te overtreden

Vorige blogpost heb ik je adviezen gegeven om jouw e-mail en andere teksten professioneel over te laten komen aan de Kijk Verder
recept

Arie’s geheime recept voor een perfecte blog

'Heb je niet een recept voor een perfecte blog?' vragen mensen mij. Al eerder legde ik de vijf stappen van Kijk Verder
mail

Tien tips voor een professionele e-mail

Vandaag kreeg ik weer zo’n prachtige e-mail van de ING waarin ze aandringen op het updaten van mijn gegevens. Je Kijk Verder
analytical machine babbage

Prince2 versus Scrum

Het leuke van ICT is dat het een relatief nieuw vakgebied is en zoals dat nieuwe religies vergaat, geneigd is Kijk Verder
bus

Meer schrijfmethoden

In vervolg op de vorige blogpost, ga ik door op de projectmethodes om een stuk te schrijven. Ik houd mijn Kijk Verder
vakantie planning

2 methoden om een stuk te schrijven

Zoals ik vorig jaar al schreef, is het schrijven van een stuk gemakkelijker als je een aanpak hebt. De meeste Kijk Verder
kerst

Authentiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Kerst is voor ons thuis altijd een tijd van bezinning geweest. Soms is dat niet gemakkelijk in een tijd dat Kijk Verder
bloggen

Test: moet jij wel bloggen?

Er zijn mensen die willen bloggen omdat iedereen het doet. Op mijn lezing vroeg laatst iemand: ‘Moet ik nou ook Kijk Verder
social media

Zet social media in voor je blog

Voor het ministerie van Sociale Zaken schreef ik een stuk over prikaccidenten. Het is natuurlijk een illusie dat daarmee iedereen bekend Kijk Verder
interview

Blog een interview

Met de Blogbijbel en het bijbehorende vakwerk plan ik mijn blogs en ik heb dus voor minstens een jaar vooruit Kijk Verder
opdracht

Bloggen voor een opdracht

Als je nu op zoek bent naar een opdracht, moet je opvallen. Liefst door je deskundigheid. Hoe presenteer je je Kijk Verder
boek

Dertig manieren om je boek te promoten

Vele blogs maken een boek. Over de verschillen tussen een stapel blogs en een boek schreef ik al eerder. Maar Kijk Verder
aandacht

Aandacht voor je boodschap

Er is iets vreemds aan de hand op het internet: mensen schrijven steeds slordiger, terwijl hun doelgroep steeds kritischer wordt. Kijk Verder
het begin in sleuren

Een goede entree van je blogpost

De entree van je tekst moet de lezers aan hun haren het verhaal in sleuren. Tegelijk moet het een overzicht bieden Kijk Verder
LinkedInprofiel

Zakelijk zichtbaar met een sterk LinkedInprofiel

Als je zakelijk zichtbaar wilt zijn, is LinkedIn hét netwerk om een profiel te hebben. Bepaal eerst wie je doelgroep Kijk Verder
planning

Structuur en creativiteit moet je scheiden

Structuur en creativiteit gaan niet samen Hoe kun je tegelijk structuur aanbrengen in je blogartikel en een persoonlijk, authentiek verhaal Kijk Verder
fouten in je blog

De 2 grootste fouten van elke methode

Veel mensen die ik spreek, vragen zich af hoe ze het schrijven van een stuk moeten aanpakken. Opdrachtgevers zijn bij Kijk Verder
Hella Haasse: authentiek

Authentiek onderscheidt

Vanmorgen werd ik een uur later wakker dan anders, omdat de zomertijd net is ingetreden. Net in deze drukke tijd, Kijk Verder
reizen

Bloggen is reizen

Blog is de afkorting van web-logboek, daarom zie ik de blog als een reisverslag. Zoals een logboek van de ontdekkingsreis Kijk Verder
delen

Delen is het nieuwe verkopen

Je hebt een uurtje pauze van het congres, dus je besluit de stad in te lopen. Je slentert langs de Kijk Verder
3 stappen

Drie stappen van volger naar klant

Een blog bouw je op. Je begint met je doelgroep en je specifieke onderwerp. Je hebt met een mindmap een heleboel invalshoeken gevonden die je Kijk Verder
overtuiging

Raak je doelgroep met overtuiging!

Ooit kocht ik autobussen in voor de RET, het openbaarvervoerbedrijf van Rotterdam. Ik had daar een leermeester, die mij inwijdde Kijk Verder
stap voor stap

Leg het stap voor stap uit

Hoe leg je uit wat je zelf doet zonder erbij na te denken? In mijn vorige blog schreef ik, dat je van Kijk Verder
klare taal

Blog in klare taal

Heb jij klanten die je vragen het nog een keer in jip-en-janneketaal uit te leggen? Tenzij je daadwerkelijk schrijft voor Kijk Verder
inhoud of vorm

Inhoud of vorm?

Over internet roept iedereen dat het alleen nog maar gaat om de vorm, dat het plaatje overtuigt en de tekst Kijk Verder
te lang

Te lang voor een blog

Bloggen is leuk, maar soms heb je iets te vertellen wat meer tekst nodig heeft. Hoe pak je dat aan? Kijk Verder
rapportje

Fijn rapportje lezen – schrijven voor je klant

Heb je wel eens een rapport gelezen voor je werk? Ik wel. Stápels. En dat was net zo vermoeiend als Kijk Verder
mieters

Vet mieters en andere foute woorden

Bloggen is natuurlijk maar één manier om jouw boodschap aan je doelgroep over te brengen. Alleen al op het internet Kijk Verder
klant

Je klant aan een touwtje

De belangrijkste reden waarom ik blog, is dat ik een reputatie wil opbouwen. Per blog bedenk ik mij specifiek wat Kijk Verder
doelgroep

Schrijf geen blog

Je hebt helemaal geen behoefte aan een eigen blog. Je hebt al een goede reputatie, jouw klanten lezen geen blogs, Kijk Verder
metafoor voetbal

Voetbal als metafoor

Met mijn broer heb ik het vaak over voetbal. Nooit Whatsappen wij zoveel als tijdens de wedstrijden van Oranje. Hij Kijk Verder
aantrekkelijk

Schrijf aantrekkelijke weekrapportages

De vervelendste taak van een project, na uren schrijven, is verantwoording afleggen in een weekrapportage, vinden de meeste projectmedewerkers. Sinds Kijk Verder
Arie

Het resultaat van jouw product

Als je het verhaal verteld hebt in de fasen van Arie: expositie, intrige, catastrofe en peripetie, is het resultaat ofwel Kijk Verder
oplossing

Jouw oplossing

Je schrijft natuurlijk alleen maar een blog om je klant te vertellen over jouw oplossing. Dit is eindelijk het moment Kijk Verder

Maak van je probleem een ramp

Als je met een verhaal je lezer in beweging wil brengen, wil dat je doelgroep iets gaat denken of zelfs Kijk Verder
held

Geef je held een probleem

Waarom een probleem creëren? Moeten we niet juist streven naar tevredenheid? Ik denk dat het altijd beter kan. Dat er Kijk Verder
begin

Begin je verhaal met de missie

Een verhaal helpt je om jouw deskundigheid onder de aandacht te brengen op een manier die de lezer bijblijft. Als Kijk Verder
behoefte

Creëer een behoefte in je verhaal

Het woord intrige heeft in het dagelijks taalgebruik in Nederland een vileine bijklank gekregen. Aristoteles bedoelde er niet meer mee Kijk Verder
cv

Tien tips voor je cv

Omdat ik een blog aanraad voor het verspreiden van je expertise, krijg ik ook veel vragen over cv's. Een goede Kijk Verder
vechten

Van irritatie tot een wervende blogpost

Een klant van mij heeft een adviesbureau en laat zijn medewerkers blogposts schrijven die ik redigeer. Het zijn gedreven professionals Kijk Verder

Groene zeep voor je blunder

Ik kreeg leuke reacties op mijn blog ‘Overtreed de regels’. Van alle regels vinden jullie de spellingregels toch wel het meest Kijk Verder
regels

Schrijven zonder condoom

Eén van de redenen dat mensen zo enthousiast reageerden op mijn blog over regels, is omdat regels het vrije denken belemmeren, Kijk Verder
lange tekst

Korte zinnen, lekker makkelijk? 15 tips

Korte zinnen zijn niet altijd makkelijk Het is een mythe dat je voor het internet korte zinnen moet schrijven om Kijk Verder

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *