Blogger Caroline D.

Ik ben Caroline, blogger voor jou

Ik ben Caroline D. van Wijk, blogger sinds januari 2012 en ik help adviesbureaus hun kennis te delen online, in het bijzonder met bloggen. Ik ben ervan overtuigd dat elke consultant een goede blogger kan zijn. Haar artikelen over haar kennis en ervaring trekt aandacht van potentële klanten, verleidt ze en houdt je oude en bestaande klanten vast.

Ik heb daarvoor de kennis en ervaring

Ik weet waar ik over praat met mijn bul van de TU met bijzondere aandacht voor de toegankelijkheid en begrijpelijkheid van websites en mijn ervaring als projectleider, leidinggevende en organisatieadviseur. Daarnaast heb ik als blogger en schrijver veel teksten voor de overheid en grote technische organisaties geschreven naast twee romans en veel korte verhalen, vaak om een zakelijke boodschap over te brengen.

Ik geloof in de echte economie

Ik geloof in de menselijke maat en de maatschappij die daarop is gebouwd. Ik geloof in de échte economie, waar het gaat om mensen die écht iets bijdragen. Mensen zoals jij.

Je bureau hoeft maar één ding te doen

Daar hoeft je bureau maar één ding voor te doen: laat zien wie je bent en wat je weet & kunt. Dat kun je als blogger. Met de oprechte intentie om andere bedrijven te helpen om hun bijdrage te leveren. Daarmee bouwen we een betere wereld. Daarom laat ik ook zien op mijn websites wie Caroline is, wat ik weet en wat ik voor jou kan betekenen. Daarom eis ik van mijn klanten een mensenlijke maat, een streven dat verder gaat dan geld verdienen en een wereldverbeterende ambitie. En ik ben er heilig van overtuigd dat die echte waarde beloond wordt met een echte omzet. Voor mij werkt het.

Ik geloof in de mens achter de blogger

Als je blogt omdat het moet, als je het denkt uit te besteden aan een afdeling, een bureau of een ghost-blogger, dan heb je het niet begrepen. Hoewel een blog de persoonlijke ontboezemingen allang ontstegen is, is het wel degelijk de kracht van een blogger dat hij persoonlijk is. Dat je bureau te herkennen is in je blogger zoals je consultants te herkennen zijn in het werk dat ze afleveren. Dat de authentieke blogger doorschemert in de zakelijke en economische waarde die je in je teksten biedt. Al vroeg kwam ik erachter dat er geen grens bestaat tussen privé en werk. Je neemt altijd jezelf mee. Je cultuur, je afkomst, je gezin, je overtuigingen en je liefde. Gelukkig wel.

Een bijzondere blogger is Koos Vervoort, voorheen één van de 2 miljoen (!) laaggeletterden, nu begenadigd schrijver van Koos’ Uitdaging. Ik redigeer zijn teksten, maar hij weet als geen ander spanning op te bouwen en zijn verhaal te vertellen.

blogger CarolineHet sekreet dat Caroline heet

(foto door Marjoleine Droog, Image People)

Mooie woorden allemaal, maar af en toe kan die onversneden kritiek van mij op jouw met bloed, zweet en tranen verkregen tekst behoorlijk hard aankomen. Stoffig! roep ik. Saai! of Abstract! Ja, ik ben niet mild voor een blogger. Maar bedenk dan: de websitebezoeker is ook kritisch, maar die zegt het niet. Die klikt weg.

Jouw integriteit

Jouw bezwaren neem ik wel altijd serieus. Gaat mijn commerciële tip recht tegen jouw integriteit in of tegen de authenticiteit van je bedrijf? Dan doe je het niet. Omgekeerd zal ik ook wel eens zeggen dat je weliswaar het beste een rood-geel-flikkerende knop op je homepage kunt plaatsen, maar dat je jezelf dan net zo goedkoop als de Action neerzet. Ik ga voor het effect op lange termijn. Maar daarvoor zul je toch gebruik moeten maken van enige kennis over de werking van het menselijk brein. Het brein van jouw websitebezoeker. En daarvoor heb je mij.

Durf jij je tekst van je blogger bloot te stellen aan mijn nietsontzienend oordeel? Mail die nu naar tekst@clineschrijft.nl en ik geef je een indruk van wat je terug kunt krijgen.

O, en ik vertel ook wel eens wat ik er goed aan vind.

Reageren is niet mogelijk