12 quick wins voor je website

quick wins‘Ja hoor eens, we hebben net onze website helemaal opnieuw ingericht, dan gaan we dat niet opnieuw omgooien. Daar hebben we trouwens helemaal geen tijd voor!’ Mijn klant klonk een beetje geërgerd. Aangezien het mijn doel is om mijn klanten juist heel erg gelukkig te maken en te ontzorgen, zag ik daar meteen een les in:

‘Dus je wilt eigenlijk voor nu alleen maar een paar quick wins?’

‘Ja! Een paar simpele tips, dat zou helpen. Niet te veel gedoe. Wel snel resultaat.’ Hij klonk al een stuk blijer. En toen hij hoorde wat het was, was hij helemaal opgelucht. Zó opgelucht, dat ik deze quick wins ook graag met jou deel.

Een paar quick wins

  1. Maak een backup van je website, voor en na al deze aanpassingen.
  2. Kies voor eens en voor altijd of jij je klant online ‘u’ of ‘jij’ noemt. Check al je teksten daarop.
  3. Onder welke rubriek wil jij gevonden woorden? Zorg dat die woorden ook in je webtekst voorkomen.
  4. Wat wil je dat de websitebezoeker doet? Zet dat prominent op je homepage in de gebiedende wijs, bijvoorbeeld: ‘Download nu!’ Dit is een van de snelste quick wins die ik kon bedenken.
  5. Kopieer alle relevante aanbevelingen van de profielen van alle medewerkers op een aparte pagina voor referenties.
  6. Voer een mini-versie van je logo in voor je favicon. favicon
  7. Ga langs de klantenservice, de telefoniste of je accountmanager en vraag de tien meest kritische vragen van klanten onder elkaar te zetten met een eerlijk en duidelijk antwoord. Voer die in op je FAQ-pagina.
  8. Stel maandelijks een aantal vragen over jouw adviezen aan een goede klant per mail. Voer die in op je blogpagina als vaste rubriek.
  9. Noem je nieuwsbrief geen nieuwsbrief meer, maar plaats in het onderwerpveld een inhoudelijke titel. Dit is een van de gemakkelijkste quick wins. Zet in de onderwerpregel gewoon de titel van je blogartikel.
  10. Plaats in je e-mailhandtekening een verwijzing naar de teaser die je kunt downloaden in ruil voor een e-mailadres op je website, of een link naar het laatste blogbericht.
  11. Schrijf hetzelfde op je visitekaartje voor je het weggeeft of druk het er standaard op.
  12. Deel al je blogartikelen en al je pagina’s op alle social media waar je doelgroep actief op is. Maak eerst een lijst in Excel, zodat je die vaker kunt gebruiken. In social media kun je rustig vaker naar een artikel verwijzen, dat stoort daar niet.

Wat ga jij vandaag nog doen?

‘Dûh, de meeste quick wins kende ik al.’ Ik geloof het meteen. Maar toch zie ik er nog heel weinig van in praktijk. Misschien omdat mensen het wel weten, maar niet toepassen. Daarom wil ik je uitdagen: welke van de quick wins ga jij vandaag nog toepassen? Schrijf het hieronder in het reactieveld en inspireer je medelezers!

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

6 gedachten over “12 quick wins voor je website”

Blogbijbel gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren. Klik voor akkoord. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'toestaan cookies' om je de beste surfervaring te geven. Ik verzamel anonieme gegevens met Google Analytics om te zien hoe mijn website functioneert en welke blogartikelen populair zijn. Ik volg je niet persoonlijk. Mijn privacyverklaring staat onder Contact: https://www.blogbijbel.nl/contact-met-de-blogbijbel/ Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Akkoord' hieronder, ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten