Bloggen uitbesteden

Zo belangrijk als continuïteit is voor je opdrachten, zo belangrijk is het om continuïteit op je website te hebben. Door steeds nieuwe waardevolle inhoud erop te plaatsen in de vorm van blogartikelen.

Een blog is een fantastische manier voor je klanten om je consultants te leren kennen met hun expertises en portfolio. Niet eenmalig om zich voor te stellen, maar voortdurend, elke week een artikel. Continuïteit. Dat betekent dat je ook niet veel hebt aan eenmalige ondersteuning. Daarom heb ik abonnementen. In aanvulling op de diensten van Cline Kennis Delen op strategisch niveau, bied ik deze services:

1. Interview

Je consultant, CEO of klant laat zich telefonisch interviewen en ik schrijf daar een blogartikel van. Iedereen heeft wel een halfuurtje beschikbaar om antwoord te geven op vijf makkelijke vragen.

2. Redactie

Ik corrigeer, structureer en herschrijf soms het artikel tot het toegankelijk en aantrekkelijk is. Soms vraag ik vooraf voorbeelden of uitleg. Standaard kan de consultant één keer reageren, wat ik nog aanpas.

abonnement voor de continuïteit

3. Klikscan

Je consultants krijgen 3 tot 5 concrete tips per uitgebreide feedback met waardevolle tips op hun blogartikel met de bedoeling dat ze ervan leren. De tips zijn steeds op het schrijfniveau van je consultants. Het is de goedkoopste versie, maar ik ben wel hard. Hard voor weinig, dus.

Schrijf je hier meteen in voor een gratis proefscan of laat me contact opnemen voor het beantwoorden van jouw wensen:




bel mijmail mij

De input van je bureau

Je levert een tekst als input aan, bijvoorbeeld een verslag, logboek, rapport, long read of research. Of een compleet blogartikel, of een naam en telefoonnummer van iemand die ik voor je interview. Denk aan je consultants, een klant of een vakinhoudelijk deskundige. Het moet wel content zijn die over jouw bureau gaat. Authentiek en origineel. Dan brouw ik daar een blogartikel van. Voor de continuïteit doe je dit minstens eens per maand. Als je wilt, stuur ik je daarvoor een mail ter herinnering.

Ervaringen van anderen

Kijk wat anderen hebben ervaren met mijn teksten. Kijk ook voor de laatste reacties bij de Succesverhalen.

Rik Bijmholt, oprichter van IT-bedrijf Anderson MacGyver dat groeide van 0 tot 20 medewerkers in een jaar, zegt op LinkedIn:

‘Caroline beoordeelt en verbetert onze conceptblogs en geeft creatieve inzichten. Wij zijn erg tevreden met haar ondersteuning en met name met haar flexibliteit om ons soms op het laatste moment te voorzien van input.’

Wat levert het jou op? Continuïteit!

Bloggen houdt je website levend en interessant om steeds weer naar terug te keren. Je doelgroep ziet elke week weer een mail van jou met een link naar je blog vol waardevolle informatie. Bloggen verhoogt je score op zoekmachines, zelfs zonder zoekmachineoptimalisatie. Je kunt elke week weer een aspect belichten van de deskundigheid van je consultants. Je spreekt heel nauwkeurig jouw doelgroep in jouw niche aan met een persoonlijke toon. Dat onderscheidt jou van ieder ander bureau en maakt je presentatie op het internet authentiek. Je bouwt een reputatie op van betrouwbaarheid en waardevolle inhoud. Uiteindelijk levert het continuïteit van opdrachten.

Wat is jouw investering?

  • Het Gouden Blogabonnement; een interview voor 197* per artikel.
  • Het Zilveren Blogabonnement; een eindredactie voor 79 per artikel.
  • Het Bronzen Blogabonnement; een klikscan voor 37 per artikel.

Kies je voor een wekelijks artikel, dan betaal je 4 artikelen per maand, dus dan heb je elk kwartaal een artikel gratis.

*De prijzen zijn zonder btw.

Je risico? Nul

Je kunt op elk moment je abonnement aanpassen of opzeggen. Per direct. No strings attached.

Kies een abonnement dat past bij jouw bureau en consultants

Dit zijn richtprijzen, want je kunt elke combinatie kiezen. Blog je met een grote groep en vaker dan eens per week, dan is de prijs per artikel iets lager. En andersom. Minimaal eens per maand. Waarom? Omdat mensen een kort geheugen hebben, vooral jouw doelgroep. Ben je een trouwe klant, dan krijg je extra’s als een blogcafé in company en een jaarplan.

Weet je niet zeker welk abonnement je nodig hebt? Het meest bestelde abonnement is Zilver. Of vraag eerst een gratis proefscan aan.

Schrijf je nu in:




bel mijmail mij

Lees wel de Voorwaarden Blogabonnementen. Doe nou maar even. Ik heb ze voor de verandering in begrijpelijk Nederlands geschreven. Zonder kleine lettertjes.

Waarom ik niet voor jou blog

‘Wij willen het bloggen uitbesteden. Hema doet het ook’, argumenteert de man aan de telefoon. ‘Waarom kun je niet gewoon even een paar blogjes voor ons schrijven?’

Ik vertik het. Ik ga niet voor jou bloggen. Ik weiger om een beetje te googelen op een onderwerp en daar dan een leuk blogartikel over in elkaar te flansen. Bloggen uitbesteden is net zo raar als een bezoek aan je ouders uitbesteden. Het gaat namelijk om jou, je bedrijf en je verhaal.

Een blog onderscheidt jou en je bedrijf

Met een blog kun jij je onderscheiden van al die anderen die precies hetzelfde doen. O, doe jij het net even anders? Daarom dus. Want jij hebt een eigen visie, een eigen werkwijze en een eigen signatuur. Vooral als je zzp’er bent. Veel grote bedrijven geven een vermogen uit om een persona te creëren om net te doen alsof ze hun klanten persoonlijk behandelen. Als zzp’er kun je niet anders. Dat is je kracht! Zorg dan dat je blog ook die persoonlijke behandeling krijgt. Met bloggen uitbesteden geef je die troefkaart uit handen.

Een blog maakt de ervaring specifiek

Bloggen uitbesteden zorgt dat je onderwerp wel aan bod komt en je kunt het zelfs laten optimaliseren op zoekwoorden. (Tussen haakjes, zorg er dan voor dat die zoekwoorden wel specifiek voor jouw bedrijf relevant en onderscheidend zijn. Kies ze niet willekeurig maar laat bijvoorbeeld Mijn Gereedschapskist uitzoeken wat de beste zoekwoorden zijn op basis van een goede doelgroepanalyse.)

Maar een blog dat iemand anders heeft geschreven over jouw vak, gaat dus niet over jouw aanpak. Het is dus niet onderscheidend.

Toevallig ben ik onderscheidend in deze overtuiging. Veel bloggers zijn het hier niet mee eens. Dit blogartikel kan een ander dus niet zo gemakkelijk voor mij schrijven.

Bloggen uitbesteden maakt geen onderscheidend verhaal

Ten slotte maak je geen onderscheidend verhaal als je bloggen uitbesteedt. Het gaat niet over wat jouw klanten beleven als ze jou inschakelen. En dat zijn de mooiste verhalen, die een lezer uit je doelgroep het meest aanspreken.

Wat kun je wel uitbesteden?

Je kunt natuurlijk wel een gastblog laten schrijven door iemand met wie je veel samenwerkt, een klant, een leverancier of zelfs een beroemdheid die een relatie met je vak heeft. Maar dan noem je het expliciet een gastblog.

Wat heb je dan aan mij?

Maar ik kan je wel helpen. Voor veel abonnees interview ik medewerkers, directeuren en hun klanten. Want dan gaat het over het echte verhaal en de ervaring met jouw bedrijf. Bedenk dat een klein bedrijf met vier mensen al gauw vol heeft als iedereen elk jaar drie artikelen schrijft. Een keer per jaar een dag bij elkaar komen onder de bezielende leiding van een blogexpert (mij bijvoorbeeld) en je hebt drie blogartikelen. Die zal ik dan met liefde voor je redigeren.

Vraag nu de gratis proefscan aan:




bel mijmail mij

Blogbijbel gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren. Klik voor akkoord. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'toestaan cookies' om je de beste surfervaring te geven. Ik verzamel anonieme gegevens met Google Analytics om te zien hoe mijn website functioneert en welke blogartikelen populair zijn. Ik volg je niet persoonlijk. Mijn privacyverklaring staat onder Contact: https://www.blogbijbel.nl/contact-met-de-blogbijbel/ Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Akkoord' hieronder, ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten