Is bloggen voor jou?

Bloggen voor je bedrijf

Bloggen is een fantastische manier om online de aandacht te krijgen die je verdient. Maar niet voor iedereen. Kijk daarom op deze infographic of bloggen voor jou wel zinvol is. Je doet mij en je contacten een enorm plezier als je deze infographic nu deelt op social media.

Is bloggen voor jou zinvol?

bloggen voor jou

Nuttige links

Geen consultant? Begin een Bed & Breakfast

Linda Thuijs voor je Bed& Breakfast: Heb je een Bed & Breakfast, dan weet Linda precies wat je kunt doen om jouw lievelingsgast te verleiden op je website.

Zzp’er? Volg het Blogatelier

Blogatelier van Saskia de Riet: Ben je zzp’er, dan kan Saskia je in haar Blogatelier de prachtigste blogs laten schrijven. Helaas doet ze dat inmiddels alleen nog in het Engels. Maar nu heb ik voor jou de Blogchallenge, zie Hoe schrijf je een blog?

Weet wat je weet

Realiseer jij je wel wat je allemaal weet? Ik noem het het tweedejaarseffect. Je begint aan je tweede jaar als student en je weet vooral dat je nog heel weinig weet. Alle vakgebieden zijn aangestipt en je hebt gezien hoe oneindig veel er nog te leren is. Totdat je een eerstejaars ontmoet. Want die weet nog helemaal niets. Niet eens waar de bakker is, of de leukste kroeg. Voor die eerstejaars ben jij Eénoogkoning in het land der blinden. Ook als beginnende consultant weet je op jouw vakgebied al veel meer dan je klant. Blog daarover.

Luister naar je doelgroep

Ga eens naar je doelgroep luisteren. Want mensen zijn vooral geïnteresseerd in zichzelf en hun eigen verhaal. Als je ze daarop weet aan te spreken, heb je hen binnen. Dan hoef je alleen nog maar de brug te slaan naar jouw verhaal. Maar begin je met jouw verhaal, dan komt het niet eens aan.

Ga bloggen op Pulse

Bloggen op Pulse van LinkedIn: Heb je zelf geen website, of wil je ook op LinkedIn aan je zichtbaarheid werken, ga dan bloggen op Pulse. Ik heb het recept voor je geschreven. Jij hoeft alleen je artikel nog maar te schrijven.

Met een jaarplan weet je waarover je effectief kunt bloggen

Maak een Jaarplan. Zodat je niet elke week weer in paniek raakt omdat er een blogartikel uit moet. Met een jaarplan heb je de onderwerpen vooraf al bepaald. En wel zo, dat je elke keer je doelgroep aanspreekt.

Bouw je verhaal op met Arie

Ga met de consultants bloggen met hulp van Arie. Aristoteles, Arie voor vrienden, heeft netjes op een rijtje gezet welke elementen er in je artikel nodig zijn. Als je antwoord hebt gegeven op deze vijf vragen, is je artikel al bijna klaar.

Vraag het gewoon

Neem contact op. Natuurlijk kun je altijd met je vraag bij mij terecht. Hoe je het precies moet aanpakken in jouw geval, wat zinvol is en wat ik voor je kan doen om het je nog gemakkelijker te maken. Ik help je graag. En ik kan ook bloggen voor jou. Bijvoorbeeld door je te interviewen. Of je klant.

Blog jij al met je bureau?

Goede kans dat je al bent begonnen, maar bijvoorbeeld moeite hebt om elke week weer een nieuw artikel te produceren. Of je vraagt je af hoe je de artikelen verder kunt optimaliseren voor SEO. Of je wilt weten hoe precies je oude klanten kunt verleiden om bij je terug te komen, of je huidige klanten meer diensten te laten afnemen. Stel je vraag hieronder en ik geef antwoord. Altijd. Misschien zelfs wel in de Blogbijbel 2.0 die ik op dit moment aan het schrijven ben. Als je wilt, noem ik jou en je bureau met naam en toenaam. Gratis reclame!

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Blogbijbel gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren. Klik voor akkoord. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'toestaan cookies' om je de beste surfervaring te geven. Ik verzamel anonieme gegevens met Google Analytics om te zien hoe mijn website functioneert en welke blogartikelen populair zijn. Ik volg je niet persoonlijk. Mijn privacyverklaring staat onder Contact: https://www.blogbijbel.nl/contact-met-de-blogbijbel/ Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Akkoord' hieronder, ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten