Cursus bloggen voor zelfstandigen – 3 geheimen

  • Ben jij zelfstandig ondernemer en wil je een makkelijke cursus bloggen?
  • Wil jij je stap voor stap leren zakelijk te bloggen?
  • Wil je je zakelijke blog inzetten om meer te verkopen?
  • Wil jij gratis de eerste video zien en het e-boek 50x kennis delen?

Ik ben Caroline D. van Wijk van de Blogbijbel en ik help jou om je verkoop te ondersteunen met je blog in de cursus Bloggen voor zelfstandigen. Verder onder de foto.

cline communicatie online

Hoe vergroot je je verkoop met je blog, zonder nieuwe website, zonder reclame en zonder externe diensten?

Je moet nou eenmaal een website hebben voor je bedrijf, maar tot nu toe is het alleen een kostenpost. Je wilt een website die geld oplevert, net als de andere investeringen in je bedrijf. Met een blog kun jij je verkoop ondersteunen.

Daarvoor heb je geen nieuwe website nodig. Je hoeft geen reclame te maken en al helemaal niet betaalde advertenties te plaatsen. En je hebt geen dure externe dienst nodig die voor je gaat bloggen.

Je weet alles al 

Iedere zelfstandige die op een of andere manier advies geeft, kan bloggen. Verkoop jij advies als dienst? Mooi. Verkoop jij andere diensten of producten? Dan kun je daar vast ook advies over geven.

Voorwaarden van bloggen

Een heleboel bedrijven bloggen, maar het levert vaak niets op. Als je dat eerder niet is gelukt, ligt het dus niet aan jou. Bloggen om je verkoop te ondersteunen moet wel voldoen aan een aantal voorwaarden. Als je die niet kent, kun je nog zo briljant schrijven, maar dan gaat het je verkoop niet ondersteunen. Je ontdekt het allemaal in de cursus Bloggen.

Ook jij kunt wervende teksten schrijven

Als je geen professioneel schrijver bent, kan ik je geruststellen. Iedereen kan bloggen. Je hoeft alleen maar een simpel model te gebruiken. Daarmee vertel je jouw verhaal in je eigen woorden, maar volgens een vast stramien, dat al duizenden jaren werkt.

Reclame werkt niet meer

Hoe overtuig je je toekomstige opdrachtgevers dat jouw adviseurs anders zijn? Hoe vertel je ze wat jou onderscheidt? Hoe zet je jouw diensten in de etalage?

Reclame werkt niet. Opscheppen werkt niet. Bied eenvoudig kwaliteit en waarde.

Dure ingehuurde bloggers, complete afdelingen voor je communicatie, je hebt het allemaal niet nodig. Dat zit je alleen maar in de weg. Want jij bent al authentiek.

Verder onder de foto

cursus bloggenGeen reclame en minimaal gebruik van social media

Amerikaanse verkoopmethoden met schreeuwerige websites werken niet in Europa.

Denk jij dat social media vooral zichzelf willen promoten, aansturen op discussies die uit de hand lopen en je gegevens misbruiken? Ik ga je vertellen hoe je social media inzet om je eigen blog en website te promoten.

 

Voor wie?

De cursus is speciaal voor jou als zelfstandige dienstverlener. Misschien is je dienst dat je advies geeft over je producten, als je maar iets waardevols te vertellen hebt. Ik help je om je website en blog op te zetten met minimale ondersteuning van buitenaf (lees: minimale kosten).

Wat ik ontdekte

Als je je website niet inricht op ondersteuning van je verkoop, zul je er nooit iets mee verkopen. Zelfs als het een webshop is, betekent dat nog niet automatisch dat je er ook iets mee verkoopt. Wanneer je weet dat je website je verkoop kan ondersteunen, kun je je website inrichten op basis van je verkoopproces. Dan kun jij je onderscheiden met jouw unieke aanpak, mensen en diensten.

Je website zoals die nu is, zonder enige verwachting, is een winkel zonder etalage met de deur dicht. Bijvoorbeeld je kantoor. Mensen die voorbijlopen hebben niet door dat je diensten verkoopt. Hoeveel opdrachtgevers hebben er bij je kantoor aangebeld en hebben je gevraagd om een opdracht bij hen te gaan vervullen?

Juist. Je hébt geen etalage voor je kantoor.

Wel op je website.

Als jij je website opzet als een marktkraam werkt het anders.

Je vertelt een bevlogen verhaal en aan het eind geef je iets waardevols en bied jouw product of dienst aan. Eventueel tegen gereduceerd tarief. Kun je je voorstellen dat je dan gaat verkopen?

Bij mij werkt het. Ik organiseerde zelf in mei 2017 een evenement en daar krijg ik nog steeds opdrachten uit. De grootste en eerste opdracht was op basis van een post erover op LinkedIn die een van de aanwezigen had geliket. Die opdrachtgever is nu mijn belangrijkste abonnee.

 

Merijn KegelMerijn Kegel, oprichter-eigenaar van Webalist

“Caroline is een bijzondere schrijfster. Buiten mooie en ontroerende verhalen, kan ze ook interessante, zeer leesbare en waardevolle blogartikelen schrijven. Zeer punctueel en met een scherp oog voor duidelijk maken van zaken door tekst goed te gebruiken. Als ze een reeds geschreven tekst aanpakt, leest hij daarna als gewassen, gestreken en opgevouwen!”

Als Merijn het kan, kun jij het ook.

Nu denk je misschien dat dit een leuk werkt voor mij, en misschien ook voor Merijn, maar niet voor jou. Maak je geen zorgen, ik vertel je precies wat je moet doen om net zo succesvol als Merijn en ik te worden in de cursus Bloggen. Je gaat bloggen als een pro en daarmee ga je ook meer verkopen. Ik verklap je nu alvast 3 geheimen.

Geheim 1 Hoe je klanten uitkijken naar je nieuwsbrief.

De beroerde reputatie van nieuwsbrieven komt door reclame en non-informatie; “Wij zijn de beste”, “Kijk eens wat een mooi nieuw bedrijfspand”, of: “Wat zijn we trots op deze opdracht van een heel grote opdrachtgever”. Daarom noem ik mijn mailing ook geen nieuwsbrief. In de onderwerpregel zet ik een vraag waarvan ik weet dat mijn doelgroep ermee worstelt. Dat is dus het eerste dat mijn doelgroep ziet. En niet niet woordje ‘nieuwsbrief’. In de mail staat een korte inleiding en een link naar mijn blog met het antwoord op de vraag. Al zes jaar lang.

Hoe kun jij je kennis delen zonder alles weg te geven?

Mensen die met de kennis uit je blog zelf aan de slag willen, moeten dat lekker doen. Het is je doelgroep niet. Informatie over je vakgebied is overal te vinden.

Jij blogt, opdat je doelgroep weet dat jij weet waar je het over hebt. Je kunt ermee vertellen wat jouw persoonlijke werkwijze is. Het vertrouwen dat je met je blog opbouwt straalt uit naar je producten en diensten. Mensen baseren een koopbeslissing meestal onbewust op de gunfactor.

Kijk maar naar mijn blogartikelen: ik vertel alles wat ik weet. Alleen als je het stap voor stap met persoonlijke feedback en alle templates op een rijtje wilt leren, volg je de cursus Bloggen. Wil je het bloggen helemaal uitbesteden, dan kan dat ook: https://www.blogbijbel.nl/continuiteit/.

Bij Petra betalen klanten grif om een masterclass te volgen om te horen wat al in haar blog staat, maar dan live. Bij Bas betalen mensen om een workshop te volgen om te leren wat al in zijn blog staat, maar dan met persoonlijke terugkoppeling. Bij Peter betalen mensen om persoonlijk advies te krijgen wat al in zijn blog staat, maar dan op hen toegesneden. Mensen die denken dat ze na het lezen van je blog jou en je adviseurs niet meer persoonlijk nodig hebben, zijn niet je doelgroep. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En jij wilt gewoon een eerlijke prijs, toch?

Maar je concurrenten dan?

Veel mensen zijn dan nog bang dat hun concurrenten er met hun wijsheid vandoor gaan. Maar dat is de lol van een authentiek verhaal van een case die jij zelf hebt meegemaakt. Dat kan een ander niet zomaar kopiëren. Je kunt er wel de tips uithalen, maar dan mis je de authenticiteit. Ik leer je schrijven vanuit jezelf.

Kortom

Nu heb ik laten zien dat mensen naar je nieuwsbrief uitkijken. Bovendien kun je rustig je kennis delen, want daar bouw je vertrouwen mee op en de mensen die ermee aan de haal gaan, zijn toch je doelgroep niet. Ten slotte kunnen je concurrenten authentieke verhalen niet kopiëren. Daarom vind ik zakelijk bloggen zo verschrikkelijk leuk.

Geheim 2 Hoe iedereen zakelijk kan leren bloggen. Maand na maand na maand.

Denk je dat je niet kunt schrijven?

Ik heb twee soorten klanten. De ene denkt dat ze niet kan schrijven en de andere vindt dat ze al kan schrijven en niet meer hoeft te leren bloggen. Beiden zijn ongeveer even goed. Aan beide kanten zitten dyslectici en slordige schrijvers en aan beide kanten zitten geboren verhalenvertellers.

Koos op schoolIk begeleid een voormalig laaggeletterde: Koos. Koos was, zoals je misschien begrijpt, heel erg onzeker over zijn schrijfvaardigheden. Inmiddels heeft hij twee jaar lang elke week een blogartikel van ongeveer 1000 woorden geschreven. We zijn nu bezig daar een boek van te maken. Ik ben supertrots op hem. Dus als Koos het kan, kun jij het ook leren in de cursus Bloggen.

Koos wist al precies hoe je een krachtig verhaal neerzet, maar voor anderen gebruik ik een methode met meer dan 2000 jaar ervaring. Het is heel simpel en het geldt nog steeds. Het werkt beter dan elke marketingformule, want mensen zijn gek op verhalen.

Heb je geen idee waarover je moet schrijven?

Dat hoeft ook helemaal niet. Ik vertel je precies hoe je dat ontdekt. Ik beloof je dat je met mijn methode al snel meer dan 52 onderwerpen hebt. Zelf heb ik er honderden.

Hoe houd je het vol?

Als je dan onderwerpen hebt en je weet hoe je erover moet schrijven, ben je misschien bang dat je het niet volhoudt. Maar Koos houdt het al twee jaar vol. Andere klanten help ik, door hen zoveel mogelijk uit handen te nemen of ze gewoon achter de broek aan te zitten. Vreemde ogen dwingen. Met mijn hulp kan het niet meer mis gaan. Geloof me, je gaat het nog leuk vinden. En je kunt rustig op vakantie gaan, want je werkt vooruit en de rest automatiseer je. Dat leg ik je allemaal uit in de cursus Bloggen.

Geheim 3 En wat als het dan nog niet werkt?

Verwacht niet dat je klanten meteen op je af komen rennen. Vertrouwen opbouwen kost tijd. Maar het kan natuurlijk geen kwaad als een geoefend oog eens meekijkt. Met mijn feedback krijg je zeker meer mensen op je website en die gaan echt een keer contact opnemen. Intussen ondersteun je je huidige verkoopproces ermee.

Wat als ze negatief reageren, schelden of spammen?

Hoe meer jij je uitspreekt, hoe meer commentaar je zult krijgen en dat zal af en toe pijn doen. Maar als je een voorbeeld bespreekt uit je eigen praktijk, heb je daar al iemand mee geholpen. Er zijn altijd meer mensen voor wie dat waardevol is. Er zijn eenvoudige trucs om daarmee om te gaan. Het helpt als je in een groep zit en elkaar steunt.

 

Uniek aanbod cursus Bloggen

Dus:

  • Als jij een website inricht om jouw huidige verkoopproces te ondersteunen,
  • En je biedt waarde aan je potentiële klanten met een blog en je hoeft niet bang te zijn om je kennis weg te geven,
  • En je weet dat je met een beetje hulp overtuigende blogartikelen kunt schrijven en je weet waarover je moet schrijven,
  • En ik geef je in de cursus Bloggen feedback op wat je allemaal schrijft en je hoeft je niet druk te maken over kritiek,

Denk je dat je verkoop dat gemakkelijker, beter en meer wordt?

Ben je daar enthousiast over?

Wil je weten wat je precies nodig hebt op je website om dat allemaal voor elkaar te krijgen?

 

Dan wil ik je graag een uniek aanbod doen.

Hoe pas jij je website aan om je huidige verkoopproces te ondersteunen?

Eerst stuur ik je een mail met alvast het e-boek 50x Kennis delen, waarin ik je 50 redenen vertel om je kennis te delen en naast je blog nog eens 49 methodes verklap om je kennis te delen. Je krijgt ook al de eerste video cadeau. Als je daar enthousiast over bent, begint het pas echt.

Je krijgt de cursus Bloggen van 6 weken. Op basis van 12 video’s, teksten en tips leer je eenvoudig je website aan te scherpen.

  • Week 1 Doelgroep bepalen
  • Week 2 Rode loper ontwerpen
  • Week 3 Wervende website
  • Week 4 E-book voor gratis download schrijven, maken en plaatsen
  • Week 5 Bloggen
  • Week 6 Delen en volhouden

Peter Clausman, School of Mavericks:

“Caroline betekent een groot verschil voor mij. Zij redigeert blogs, sales pages, e-books en andere communicatie van mijn bedrijf. Met haar samenwerken is één van de beste investeringen die ik heb gedaan. Eentje waar ik heel blij mee ben, omdat het me veel brengt.[…] Kijk maar eens naar het verschil tussen mijn blogs van 2014 en 2015 en de kwaliteit van de blogs nu. Als je het verschil ziet ben je verkocht!”

Remko Zuidema, Open Gebieden:

“Mijn boek Aardgasvrij en hoe nu verder? laten redigeren door Caroline heeft een paar nadelen: boeken gaan als warme broodjes van de hand, leveren prachtrecensies op en je eigen tijd is effectief besteed. Dus zonder grap een megaplezier om mee te werken, met meteen een afgestemde tekst op www.opengebieden.nl.”

Marielle van der Vlies aanbeveling ClineMarielle van der Vlies, Succes met je Bedrijf:

“Wanneer ik wil dat mijn doelgroep mijn blog ook werkelijk gaat lezen, heb ik iemand nodig die mij feedback geeft. Iemand die mijn teksten rijker, concreter en scherper maakt. Caroline, jij hebt aandacht voor de boodschap die ik mijn lezer meegeef, je vertaalt dit in woorden die bij mijn taal passen. Ik ben je zeer dankbaar voor al het werk wat je voor mij doet.”

Heb je geen tijd?

Als je alle tijd die je nu aan marketing besteedt in je website steekt, heb je geen andere marketing meer nodig. Voor mij, mijn klanten en vele anderen is het de best bestede tijd.

Heb je al een blog?

Een website zonder blog is als een auto zonder motor. Dus stop er gauw een motor in, dan kom je nog eens ergens. Heb je al een blog, maar levert het niets op? Dan verklap ik je alles wat je weten moet om het tot een succes te maken.

Ben je al bezig?

Deze cursus Bloggen gaat uit van je huidige website én je huidige verkoopproces. Maar nu gaan ze samenwerken. De cursus Bloggen levert je de kennis om met je huidige website je huidige verkoopproces te ondersteunen met een minimale inspanning in tijd, geld en moeite. Verkopen wordt gemakkelijker, gaat sneller en wordt leuker. Hoeveel is jou dat waard?

Stappenplan en modellen

Elke week krijg je 1, 2 of soms zelfs 3 korte video’s. Heb je het liever in tekst om te kunnen scannen? Eronder staat elke video helemaal uitgeschreven.

Cursus Bloggen Week 1: Doelgroep

Je ideale doelgroep heb je gauw gevonden met:

  1. Een model om je doelgroep te bepalen.

Cursus Bloggen Week 2: Rode loper

rode loper

Toen ik begon met ondernemen wist ik niet waar ik moest beginnen. Dat heb ik allemaal zelf uitgezocht en daarom heb ik voor jou:

  1. Een compleet stappenplan.

Die rode loper noemen de marketeers een customer journey en daar kunnen ze heel ingewikkeld over doen. Jij krijgt gewoon:

  1. Een model van de rode loper om uit te rollen op je website. Op basis van jouw huidige verkoopproces.

Het leuke is dat je die altijd nog kunt veranderen, aanscherpen en uitbreiden. Je moet gewoon ergens beginnen.

Cursus Bloggen Week 3: Wervende website

Verder maak ik die hele website zo makkelijk voor je dat het niet moeilijker is dan vakken vullen. Je krijgt:

  1. Een model voor alle webpagina’s die je alleen maar hoeft in te vullen met antwoorden op eenvoudige vragen.

Wat zijn dan die paar eenvoudige stappen van Arie? Om naast je beeldscherm te hangen geef ik je:

  1. Een kaart met uitleg van Arie.

Cursus Bloggen Week 4: E-boek

Dat e-boek schrijven hoeft niet ingewikkeld te zijn. Je vertelt alleen maar wat je al weet aan de hand van:

  1. Een model voor je e-boek

Veel schrijvers weten hoe lastig of hoe gemakkelijk het kan zijn: van je tekst een boek maken. Voor je verkoopondersteunende website hoeft het niet ingewikkeld te zijn met deze:

  1. Een uitleg op pdf hoe je je e-boek maakt, plaatst op je website en koppelt aan je inschrijfformulier waarvoor de websitebezoeker een e-mailadres moet achterlaten.

Cursus Bloggen Week 5: Bloggen

Je oefent nog eens met Arie. Elk blogartikel is een nieuw verhaal. Jouw verhaal.

Om je te helpen met plannen krijg je:

  1. Een planningkalender om zelf in te vullen.

Cursus Bloggen Week 6: Delen en volhouden

Al die social media bijhouden kan in weinig tijd, zo lang jij je niet laat verleiden om zelf eindeloos te blijven hangen:

  1. Een spiekbrief social media met aparte tips voor Facebook, LinkedIn en Twitter.

Die nieuwsbrief moet je ook nog versturen, maar ook daarvoor mag je spieken van:

  1. Een spiekbrief Mailchimp inclusief opt-informulier voor op je website.

Meteen aan de slag met de cursus Bloggen

Deze handigheidjes heb ik in de afgelopen jaren ontwikkeld en ik gebruik de meeste ervan nog steeds. Jij krijgt ze precies op het moment in de cursus Bloggen dat je ze het beste kunt gebruiken, zodat je meteen aan de slag kunt.

Dus je krijgt

  • Een cursus Bloggen in zes weken. Waar je anders misschien een vermogen aan kwijt was als je er iemand voor in zou huren.
  • En 10 handigheidjes waarmee je meteen aan de slag kunt. Daar heb ik flink wat tijd en ervaring in gestopt en ze zijn onbetaalbaar.

Geheim 1

Misschien ben je nog niet helemaal overtuigd dat je je kennis echt moet delen en hoeveel je dat oplevert. Daarom geef ik je meteen alvast het e-boek 50x kennis delen. Daarin staan naast 50 voordelen van kennis delen ook nog 50 mogelijkheden om dat te doen. Kies eruit wat bij je past en maak daarmee een complete marketingmix om je verkoop te ondersteunen.

Geheim 2

Hoe je dan precies kunt bloggen is niet helemaal uit te leggen in een video. Het is wel handig om daar een handboek voor te hebben. Dat handboek heb ik geschreven: de Blogbijbel. De Blogbijbel heeft meer dan 100 oefeningen en jij krijgt hem mét aanvulling van 67 pagina’s.

Geheim 3

Mocht je dan nog niet zeker zijn, dan mag je elke week in mijn vragenuurtje vragen stellen die ik allemaal beantwoord aan alle deelnemers. Dat is bijna net zo luxe als persoonlijke coaching.

Dus je krijgt

  • Een cursus Bloggen in zes weken waarmee je een vermogen bespaart.
  • 10 onbetaalbare handigheidjes waarmee je meteen aan de slag kan.
  • Het e-boek 50x kennis delen voor een e-mailadres – die mag je sowieso houden.
  • De Blogbijbel plus uitbreiding die op mijn website 12 euro kost, exclusief btw.
  • Wekelijks vragenuurtje – de luxe van persoonlijke coaching.

Je ziet dat het een superpakket is. Dat is geen uitgave, maar een investering, omdat het je verkoop gaat ondersteunen. Je kunt je verkoop daar enorm mee ondersteunen. Wat gaat je dat allemaal opleveren?

Uiteindelijk wil ik deze cursus gaan verkopen voor 497 euro. Maar nu kost het nog 297 euro exclusief btw. Exclusief btw is niet omdat ik flauw wil doen of goedkoper wil lijken, maar die btw krijg je toch weer terug als ondernemer. Eerlijk, toch?

Speciaal voor snelle beslissers

Ondernemen is beslissen. Het hoeft natuurlijk niet. Ik wil je niets aansmeren dat je zelf beter denkt te kunnen, bij een ander goedkoper kunt doen of wat je gewoon niet nodig hebt, omdat jouw orderportefeuille al vol is. Maar iets zegt me, dat als je tot hier bent gekomen, dat je het mij stiekem wel toevertrouwt. Klopt dat?

Maar ja, je kunt morgen ook nog beginnen met een cursus Bloggen. Of overmorgen. Je kunt de kaart ook wegleggen en er nog eens bij pakken als je eind van het jaar een nieuwe website gaat laten bouwen. Of wachten tot je er tijd voor hebt. Of tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen.

Nu of nooit

Laten we eerlijk zijn: het is nu of nooit.

-167Days -14Hours -58Minutes -49Seconds

Zoals je in de cursus zult leren, komt niemand uit haar stoel als er geen urgentie is. En je wilt al zo lang iets aan je verkoop doen, dat je die urgentie helemaal niet meer voelt. Tot het te laat is. Want over een paar maanden zou je willen dat je vandaag begonnen bent met deze cursus Bloggen.

En als het echt helemaal niet voor je werkt, ook goed. Je schrijft je in en je krijgt de eerste video cadeau, mét het e-boek 50x Kennis delen. Ben je enthousiast, dan betaal je en krijg je zes weken lang alles wat je nodig hebt voor een blog waarmee je elke keer pieken in je websitebezoek krijgt en je verkoop ondersteunt als een malle.

Dus de echte vraag is: is het de moeite waard om even te kijken of deze cursus Bloggen iets voor je is?

Bonus bij de cursus Bloggen

Aan die klok heb je natuurlijk helemaal niets als er geen voorwaarde aan vast zit. Vooruit. Als je je inschrijft voor donderdag 31 mei 2018 23:59, krijg je er nog zes keer een klikscan bij: uitgebreide feedback met uitleg op zes van je teksten van maximaal 800 woorden. Daarvoor reken ik normaal 150 euro voor exclusief btw. Zou je daarmee geholpen zijn?

Dus je betaalt maar 297 euro en daar krijg je voor:

  • Een cursus Bloggen in zes weken – een vermogen waard.
  • 10 onbetaalbare handigheidjes waarmee je meteen aan de slag kan.
  • Het e-boek 50x kennis delen voor een e-mailadres.
  • De Blogbijbel plus uitbreiding voor 12 euro exclusief btw.
  • Wekelijks vragenuurtje ter waarde van 84 euro exclusief btw.
  • Én als je je voor 31 mei middernacht inschrijft krijg je daar ook nog eens zes klikscans bij ter waarde van 150 euroexclusief btw!
-167Days -14Hours -58Minutes -49Seconds

Schrijf je nu in voor de cursus Bloggen.



Als jij je inschrijft voor de cursus Bloggen, ga je akkoord met mijn Liefdesverklaring. Kijk nou maar even, het is veel leuker dan algemene voorwaarden en minder dan één A4 in heel grote letters. Dat leer je ook op de cursus Bloggen.

Blogbijbel gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren. Klik voor akkoord. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'toestaan cookies' om je de beste surfervaring te geven. Ik verzamel anonieme gegevens met Google Analytics om te zien hoe mijn website functioneert en welke blogartikelen populair zijn. Ik volg je niet persoonlijk. Mijn privacyverklaring staat onder Contact: https://www.blogbijbel.nl/contact-met-de-blogbijbel/ Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Akkoord' hieronder, ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten