Van volger naar klant

Klikken je bloglezers door naar je website? 

Je hebt al een blog

Een zakelijk blog bouw je op. Je begint met je doelgroep en een specifiek onderwerp. Je hebt verschillende invalshoeken die je stuk voor stuk in je blogposts zet. Je verstuurt het naar je e-maillijst en jouw lezers sturen het door via hun social media. Na verloop van tijd heb je een hele reeks aan blogposts opgebouwd en je doelgroep hangt aan je lippen.

(Als je nog niet bent begonnen, is de 30 day challenge Bloggen een goed idee.)

klant

Hoe vertel je hoe goed je bent?

Stel dat jouw product projectmanagement is, speciaal voor grote multidisciplinaire IT-gerelateerde organisatieveranderingen in de telecom. Nu kun je een blog schrijven over telecomproducten, IT of organisatieveranderingen, maar waar ligt de relatie met jouw product? Hoe wijs je de in IT geïnteresseerde lezer op jouw deskundigheid? Ja, je weet alles van IT, maar dat zijn er meer.

Maak een probleem

Als je je volgers zorgvuldig hebt uitgekozen en ze precies je doelgroep vertegenwoordigen, heb je dus volgers die projectmanagers nodig hebben voor grote multidisciplinair IT-gerelateerde organisatieveranderingen in de telecom. Ze hebben jouw blogposts gelezen en nog steeds hebben ze jou niet gevraagd voor hun projecten. Ofwel ze hebben geen projecten, ofwel ze hebben nog niet een noodzakelijke behoefte ervaren aan jouw expertise.

Laat ze voelen dat ze iets missen

Laat ze dus eerst zien dat ze zonder jou een probleem hebben: hun projectleiders doen het misschien wel aardig, maar jij zou er zoveel meer uit kunnen halen. Zorg dat ze dat probleem zien en herkennen bij hun eigen projecten. Stel in de onderwerpregel van je e-mail prikkelende vragen: ‘Haalt u alles uit uw project?’ Laat ze voelen, met al hun zintuigen dat ze iets missen.

Toon het resultaat

Vervolgens toon je het wenkend perspectief van hoe een project loopt als jíj dat trekt: geef je volgers het gevoel van zekerheid als ze de best denkbare projectmanager hebben. Vertel ze wat het hen oplevert in tijd, geld en kwaliteit als het project écht goed gemanaged wordt. Je kunt dit in één zin samenvatten in de mail of de titel van je blog: ‘Een geweldig projectresultaat binnen budget en op tijd opgeleverd.’ Beschrijf het zo specifiek mogelijk.

Geef je oplossing

Leg ze dan pas uit hoe jij dat aanpakt en waarom dat de beste methode is in je blogpost. Noem daarin ook je overtuiging, bijvoorbeeld dat jij het belangrijk vindt om alle disciplines in het project integraal aan te pakken. Laat dan iets zien van de aanpak je daarvoor gebruikt.

Kapstok voor je communicatie

Nu heb je een kapstok voor onderwerpen om in volgende blogposts verder uit te diepen: ‘Heeft u uw IT-project in de klauwen?’ in de onderwerpregel van je e-mail, ‘Realiseer uw IT-project binnen budget’ in je e-mailtekst zelf en een blogpost met ‘Drie stappen om een IT-project binnen budget te realiseren.’ Vergeet niet om je klant aan te bieden om hem daarbij te helpen (call to action) en een link toe te voegen naar het deel van je website waar meer informatie over jouw bijpassende product staat.

Wat is het probleem van jouw volgers? Weten zij dat zelf al? Hoe vertel je het hen voorzichtig? Laat het weten in het reactieveld hieronder.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Blogbijbel gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren. Klik voor akkoord. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'toestaan cookies' om je de beste surfervaring te geven. Ik verzamel anonieme gegevens met Google Analytics om te zien hoe mijn website functioneert en welke blogartikelen populair zijn. Ik volg je niet persoonlijk. Mijn privacyverklaring staat onder Contact: https://www.blogbijbel.nl/contact-met-de-blogbijbel/ Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Akkoord' hieronder, ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten