Intro’s die knallen voor meer lezers op je blog

Waarom komt er niemand op je website om je blog te lezen? Laat staan dat ze commentaar achter laten, je artikel delen op hun social media. En dan heb ik het nog niet eens over een leuke klus die je met je website binnenhaalt.

Presenteer het op een zilveren schaal

Het is als een prachtig restaurant openen, zonder ramen, zonder advertenties, met een deur die verstopt is in een onooglijk steegje. Je moet het de mensen natuurlijk wel vertellen. Ga de straat op! Loop rond met een sandwichbord en deel hapjes uit op grote zilveren schalen.

introSocial media

Deel je artikel op social media en plaats knoppen waarmee je doelgroep het zelf ook op hun social media kunnen plaatsen. Ook als je zelf niet op Instagram zit, kun je je doelgroep de kans bieden om je artikel op hun profiel te delen. Dat is voor hen interessant en lucratief, want zij profileren zich met waardevolle artikelen die ze niet eens zelf hoeven te schrijven. Maar jouw organisatie, als bron, plukt daar ook de vruchten van, want mensen komen op jouw website.

Mailings

Je bouwt daarnaast een eigen fanclub op door een mailing rond te sturen naar je volgers. Gebruik daarvoor speciale mailingprogramma’s zoals Mailchimp en Aweber.

Introduceer je artikel

Als je alleen een link post, zullen mensen daar niet gauw op klikken. Het lijkt wel dat iedereen in het wilde weg maar een beetje rondklikt, maar intussen volgend de meeste daarbij hun primaire brein. Het impulsieve brein. Het deel van hun brein dat op basisprikkels reageert. Zorg daarom dat je die aanspreekt in het intro van je artikel. Gebruik hetzelfde intro voor je social media, je mailing en de meta-omschrijving. Meestal zijn de eerste drie regels van je artikel zelf niet geschikt.

Schrijf een knallend intro

Schrijf in een regel of drie iets dat je doelgroep herkent als haar persoonlijke missie in het leven, zijn probleem of behoefte, of het resultaat dat zij ambieert: een belofte. Je kunt ook met een prikkelende stelling komen. Iets dat heel onverwacht is, heel grappig of heel erg tegen het zere been schopt. Voer de urgentie op door woorden als ‘nu’ te gebruiken en maak het laagdrempelig en aantrekkelijk. Kijk dus uit met woorden die inspanning suggereren zoals ‘lees’. De vragende vorm prikkelt, evenals een lijstje, hoe afgezaagd ook.

Deel mij!

Wat natuurlijk ook helpt, is gewoon vragen. Deel alsjeblieft dit artikel op jouw favoriete socialmediaplatform, maar bij voorkeur LinkedIn. 

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

4 gedachten over “Intro’s die knallen voor meer lezers op je blog”

Blogbijbel gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren. Klik voor akkoord. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'toestaan cookies' om je de beste surfervaring te geven. Ik verzamel anonieme gegevens met Google Analytics om te zien hoe mijn website functioneert en welke blogartikelen populair zijn. Ik volg je niet persoonlijk. Mijn privacyverklaring staat onder Contact: https://www.blogbijbel.nl/contact-met-de-blogbijbel/ Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Akkoord' hieronder, ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten