‘Passen kerstkaarten nog wel door de brievenbus?’ en andere kerstgedachten

‘Kun je nog wel handgeschreven kerstkaarten versturen als professioneel bureau?’ vraagt een zakenvriend.

kerstkaarten en andere post door de brievenbus: daarmee onderscheid jij je juist

Alles is tegenwoordig digitaal

Mensen hebben alleen nog maar aandacht voor hun mobiel. Kijk op het perron, in de wachtkamer en in de kantine. Zelfs aan de eettafel thuis is het voor alle gezinsleden moeilijk hun ogen van hun mobiel af te houden. Dus wie wil er nog een papieren, handgeschreven kerstkaart?

Onderscheid je met kerstkaarten

Heel eenvoudig: in tegenstelling tot twintig jaar geleden ben je nu met een kerskaart een van de weinigen. Je onderscheidt je en de handgeschreven boodschap veronderstelt aandacht, die schaarser is dan ooit. Zelfs alleen een paar namen van consultants en staf zijn persoonlijker dan de meest gelikte advertorial online. En wellicht effectiever.

Sterker nog: kerstkaarten door de brievenbus is superhip en sluit aan op de trend van filterkoffie, slow food en zelfgemaakt.

Kerstkaarten hang je op, mail klik je weg

Papieren kerstkaarten hang je op of zet je neer. Maar een digitale kerstwens klik je weg. Alleen de allerbeste, meest originele en waarschijnlijk allerduurste kerstvideo’s worden gedeeld. Een papieren kaart is zo een waardevolle investering. Neem dan ook de moeite en kies originele kerstkaarten die je speciaal voor de gelegenheid laat ontwerpen en printen. Beschrijf ze met de hand, liefst met een persoonlijke boodschap. Of doe eens gek en verstuur kaarten met Sinterklaas.

Online en offline vullen elkaar aan

Toen ik twee superbloggers analyseerde, bleek dat hun kracht juist lag in de combinatie tussen online en offline. Mijn eigen event met zestig deelnemers leverde indirect door een post van een deelnemer mijn belangrijkste klant op van 2018. Maak je geen illusie; alleen on line succes hebben zonder offline aanwezigheid werkt niet. Dus een ideale communicatiemix bestaat ook uit online en offline elementen. Wat voor jou het beste werkt is wat het beste bij jou past. Bijvoorbeeld kerstkaarten.

Een kerstgedachte…

Ik ben deze kerstdagen even offline, want ik werk aan Koos’ boek over zijn laaggeletterdheid, hoe het zo kwam en hoe hij het overwon. Wil jij ook voorintekenen op zijn boek en zo bijdragen aan zijn allergrootste droom om een uitgegeven schrijver te worden? Stuur me een mailtje met je naam en postadres(!) en maak 25 euro over op NL06 ASNB 0707 1033 12 tnv CD van Wijk. Het boek komt voor de zomer van 2019 uit.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Blogbijbel gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren. Klik voor akkoord. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'toestaan cookies' om je de beste surfervaring te geven. Ik verzamel anonieme gegevens met Google Analytics om te zien hoe mijn website functioneert en welke blogartikelen populair zijn. Ik volg je niet persoonlijk. Mijn privacyverklaring staat onder Contact: https://www.blogbijbel.nl/contact-met-de-blogbijbel/ Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Akkoord' hieronder, ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten