Meer klanten met je website deel 2

meer klantenReclame werkt niet meer en online duw je je klanten ook niet zomaar een paar consultants door de strot. Net zo min als je iemand versiert met te vragen bij de eerste kennismaking: ‘Trouwen?’ Je moet je doelgroep dus eerst aan je verbinden voor je meer klanten krijgt.

Begin met het eind

Vorige keer vertelde ik dat je resultaat van je website krijgt als je begint met het eind: een vraag en een opdracht. Maar voordat je meer klanten in de benen krijgt, moet je ze eerst een gedachte geven, waarvóór ze in de benen komen. En dat doe je lekker kort. Voordat je een product aanbiedt, vraag je ze

  • je artikel te delen op social media (één knop),
  • te reageren op je artikel (één zin),
  • of zich in te schrijven voor een kennismaking (een formulier).

Realiseer je dat je je publiek daarmee vraagt om zich met je te verbinden. Dat is de voorloper van meer klanten die kopen.

Meer klanten laten reageren?

Wil je dat meer klanten reageren op je artikel? Hoe controversiëler je onderwerp, hoe meer klanten geneigd zijn te reageren. Zet twee stromingen tegenover elkaar neer, of poneer een recalcitrante mening. Laat in principe alle reacties door, tenzij het schelden wordt. Mensen die het niet met je eens zijn, maken de controverse scherper. Een uitgesproken mening en een afwijkende visie zijn goed, die maken jou speciaal.

Meer klanten inspireren?

Zonder meteen de knuppel in het hoenderhok te gooien, kun je ook controversieel zijn met een verrassende insteek. Laat je inspireren door het principe van omdenken [link http://omdenken.nl/] en pas het toe in jouw vakgebied. Vertel waarom je in een tijd van Het Nieuwe Werken juist iedereen een eigen kantoor geeft.  Laat zien waarom je juist niet resultaatgericht werkt om de ruimte te bieden aan creativiteit. Leg uit dat je dit keer niet agile, maar juist heel strak volgens de regels je project hebt aangepakt.

Meer klanten laten delen?

Wil je dat meer klanten je artikel delen op social media? Schrijf vooral dat waarmee je doelgroep zich graag identificeert. Iets waarmee ze kunnen laten zien hoe slim, populair, sociaal en betrokken ze zijn. Of beschrijf iets dat jouw unieke insteek weergeeft. Of geef een lifehack, een handigheidje, een slim lijstje een inspirerend project in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Kijk zelf op social media welke artikelen je doelgroep graag deelt.

Meer klanten laten inschrijven?

Wil je dat meer klanten zich inschrijven voor een kennismakingsproduct? Gebruik dan Arie’s probleem en urgentie, of gewenste resultaat. Speel in op wat jouw doelgroep het meest bezighoudt. Ik heb daar geen antwoord op, je webmaster en je zoekmachine-expert ook niet. Dat moet je alleen aan je doelgroep vragen. Bel tien klanten, vraag het je consultants of loop langs de klantenservice en vraag waar de meeste vragen over komen.

Wat ga jij doen om meer klanten aan je te binden? Eén van bovenstaande acties of heb je een ander idee? Deel het met de andere volgers van deze blog en schrijf het in het reactieveld hieronder.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Blogbijbel gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren. Klik voor akkoord. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'toestaan cookies' om je de beste surfervaring te geven. Ik verzamel anonieme gegevens met Google Analytics om te zien hoe mijn website functioneert en welke blogartikelen populair zijn. Ik volg je niet persoonlijk. Mijn privacyverklaring staat onder Contact: https://www.blogbijbel.nl/contact-met-de-blogbijbel/ Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Akkoord' hieronder, ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten